Maila oss!
sales@nortechtelecom.se

Röststyrning


Vi erbjuder röststyrningstjänster som innebär bättre service till kunderna och stora kostnadsbesparingar.

Talstyrd telefonist
En automatisk talstyrd telefonist utför de vanligaste telefonistfunktionerna t.ex. koppla samtal till person eller funktion, samt ta emot och läsa upp hänvisningar. Tillgängligheten för kunderna ökar eftersom det alltid finns en telefonist tillgänglig. Normalt minskar samtalen till en telefonist med 20-50% för medelstora och stora företag. För det mindre företaget kan det vara ett alternativ till en permanent växeltelefonist.

Talstyrd hänvisning
Med talstyrd hänvisning slipper du komma ihåg olika hänvisningskoder, istället ringer du upp den talstyrda telefonisten och säger t.ex. ”Lunch till kvart i två” eller ”semester till fjortonde juli”. Något som underlättar i det dagliga arbetet.

Talstyrd röstbrevlåda
Via den talstyrda röstbrevlådan kan du lyssna av meddelanden genom att säga ”Läs upp”.

Talstyrd kalender
De vanligaste kalenderaktiviteterna kan skötas talstyrt. T.ex. ringa upp kontakt i personliga katalogen, säg bara ”Ring Anna Andersson” och samtal kopplas. Med hjälp av den talstyrda kalendern kan du lägga in, ta bort eller läsa upp aktiviteter i kalendern. Dessutom kan den läsa upp, svara och vidarebefordra e-post.

Talstyrd telefonkonferens
Du kan talstyrt boka telefonkonferens och bjuda in deltagare. Den automatiska telefonisten håller reda på när det finns ledig tid i din kalender och kan erbjuda nästa lediga tid. Inbjudan med konferenskod skickas automatiskt ut till inbjudna deltagare.

Talstyrd call-back
Är du på resande fot utanför landet kan du ringa den automatiska telefonisten och begära call-back. Du blir sedan uppringd av den automatiska telefonisten som kopplar till önskat nummer, vilket innebär lägre samtalskostander.

Grafisk Dialogeditor
Du bygger enkelt upp en tal- eller knappstyrd dialog via ett lättanvänt gränssnitt. Gränssnittet visar taldialogen grafiskt för att det ska vara så lättanvänt som möjligt. Detta betyder att du snabbt och när som helst själv kan göra ändringar. En dialog är t.ex.:

Automatisk telefonist: ”Välkommen till Företaget AB, Vem söker du? eller ”Vilken avdelning vill du tala med?”

Kund: ”Jag vill tala med någon på kundtjänst”

Automatisk telefonist: Ett ögonblick….

Automatisk telefonist: Välkommen till Företaget AB’s kundtjänst, vad gäller ditt ärende? Felanmälan eller produktsupport?

Tillbaka till funktioner ip- och mobil växel

2006
2007
2008
Kontakt:

Färögatan 33 BV
164 51 Kista
Växel. +46 (0) 8 50169060
sales@nortechtelecom.se