Maila oss!
sales@nortechtelecom.se

Hur kan man använda ip telefoni

Med integrerad voice, video and data applikationer kan man idag få stora nyttor med sin ip telefoni lösning. Värt att nämna är:

– Video konferenser till en mycket låg kostnad om inte gratis
– integrering av databaser och legacy system med voice och data applikationeof
– Call centers kan stödja många kanaler
– Event messaging
– Fördela bördan jämnt över arbetsgrupper
– samarbete i real tid

Utöver det kan ip telefoni lösningar vara användbara för system leverantörer och lösningsleveratörer. Dessa kan använda ip telefoniplattformarna för att bygga in och integrera sina applikationer med telefonilösningen. Ett exempel är den externa hemsidan som kan användas för att fånga upp kundleads genom att man kan chatta direkt med besökarna via påloggade användare i telefonväxeln.

Tekniken möjliggör också en enklare hantering av voice meddelanden i sin dator. Därmed kan man även integrera voice meddelanden som lämnats till sin anknytning med mail.

Ser man in i framtiden så kommer ip telefoni applikationer bli ännu mer avancerade och enklare att använda. Trenden är tydlig. Förenklad drift, användarvänlighet och mobilitet driver pbx marknaden.

 
2006
2007
2008
Kontakt:

Färögatan 33 BV
164 51 Kista
Växel. +46 (0) 8 50169060
sales@nortechtelecom.se