Maila oss!
sales@nortechtelecom.se

Telefonintensiva företag

Contact centers, Resebyråer och Taxi Call centers

Vi har erbjuder lösningar från både Panasonic och från VoiceGo molnväxel. Beroende på behov hjälper vi till att välja den lösning som bäst passar verksamheten.

Det finns en lång rad funktioner som skapar en hög servicenivå.

Köfunktionalitet

Den inringade kunden får besked om vilken plats i kön personen har samt vilken förväntad väntetid. Det går att kombinera med automatisk call-back där kunden kan välja att bli uppringd när första agent blir ledig. För mer avancerad contact centers finns ACD stöd som kan styra ringordning mellan agenter baserat på t.ex. kunskapsnivå.

Ärendekö

Ärendekö en en unik funktion som ger den inringande kunden valet att bli uppringd. Då skapas per automatik ett ärende i webbgränssnittet och notifiering går ut till alla i den gruppen, även till mobilappen. Verksamheten får full kontroll på att alla kunder har fått återkoppling. Det går att komplettera ärenden med kommentarer.

Ärendekön finns också med stöd för tidsbokning vilket används av t.ex. vårdcentraler där den inringande parten kan boka en tid för konsultation.

Sms funktionalitet

Via webbgränssnittet finns sms stöd för att skicka ut sms till kunden. Sms kan ha företagsnamnet som avsändare så mottagaren ser sms från ”Bilhallen AB” med texten ”Er bil är nu klar att hämta”.

Vip-nummer

Ni kan ge ut unika Vip-nummer som gör att kunder får förtur och kommer först in kön

Utländska nummer

För verksamheter som har internationell etablering kan vi erbjuda internationella nummer i över 40 länder. Det innebär att ni kan ha ett lokal nummer i t.ex Tyskland och samtalet slussas sedan till er support i Sverige.

Samtalshistorik

I lösningen finns omfattande samtalshistorik som gör att man kan se vem som pratade med kunden senast och man kan även följa samtalsflödetom kunden har blivit kopplad.

Statistik – Realtid

Statistik och uppföljning är centralt för optimering av kundservice verksamhet. Vi har både dashboards som visar aktuellt samtal/kö läge så att teamleaders snabbt kan ändra bemanning eller styra om resurser mellan grupper. Det finns också integrerad statistik för uppföljning av missade samtal, utgående samtal och distribution av samtal över dygnet.  Det går också att exportera data om det ska importeras i andra rapportsystem.

Chat

För att snabbt kunna kommunicera mellan agenter är chat  ett mycket bra stöd som kortar ledtider och höjer servicenivån

Inspelning och medlyssning

Det finns stöd för att spela in samtal, antingen genom inspelning av samtliga samtal eller trigga inspelning per samtal.  Det går även att medlyssna på samtal för att coacha och ge feedback.

Videosupport

Idag börjar videokanalen att ta mark. Vi har lösning för att lyfta in video i användargränssnitt vilket kan kopplas till extern videoanslutning. För t.ex teknikintensiva verksamheter där man har behov av att ha visuell kontakt med slutkunden kan detta lyfta servicenivå avsevärt. Idag är dessa lösningen mycket kostnadseffektiva.

 
2006
2007
2008
Kontakt:

Färögatan 33 BV
164 51 Kista
Växel. +46 (0) 8 50169060
sales@nortechtelecom.se