Hotel J väljer Mitel

Nortech Telecom levererar en Mitel lösning till Hotel J. Hotel J är det tredje hotellet inom Nobiskoncernen som har valt en telefonilösning från Mitel. Projektet levereras och installeras av Nortech Telecom. Som Nortech Telecom tidigare har meddelat har både Hotel Skeppsholmen och Nobis Hotel valt ut Mitel som sin telefonilösning. Telefonilösningen baseras på Mitels IP kommunikationsplattform MCD 4.1, som är erkänd som en världsledande produkt som innehåller anpassningsbara och flexibla komponenter som lämpar sig mycket väl för just hotellbranschen.

Hotel J har kraftig tillväxt och expanderar med 113 rum. Det har gjort att man väljer att implementera en ny ip baserad telefonilösning som gör att Hotel J, Restaurant J, JsTornvilla, Js Fabrikörsvilla, och Nacka Strandsmässan får en gemensam och integrerad telefonilösning. Måler med den nya telefonilösningen är att den kan sänka kostnaderna för hotellet samtidigt som den möjliggör en bättre kundservice och ökad effektivitet.

– Det var ett självklart val för oss! De övriga Mitel-användarna i koncernen är mer än nöjda med både form och funktion, säger Maurizio Barberis VD på Hotel J.

Mikael Asp, Pressansvarig, Nortech Koncernen
E-post: mikael.asp@nortech.se