Nortech satsar vidare med kvalitet och miljö i fokus!

iso certifieradeI och med Nortech Telecom’s nyligen genomförda ISO certifiering  så blir man den första distributören i Sverige som innehar en ISO certifiering. Nortech satsar vidare för att ha en tillväxt som inte äventyrar kvalitén eller miljön.

Nortech koncernens största dotterbolag, Nortech Telecom, har nu gått igenom en process som lett fram till en ISO certifiering. De certifieringar som Nortech nu har uppnått är certifieringen inom kvalitet (ISO 9001) samt Miljö (14001). Nortech har som vision att vara den största och mest värdeadderande distributören i Sverige och blir den första telekomdistributören i Sverige som certifierats i miljö och kvalitet. Att ISO certifiera sig idag är ett arbete som tar tid och företaget har jobbat målmedvetet med detta  i nästan ett år. Certifieringen är en del av Nortechs strategiska målsättning att nå ännu högre och bättre sälj- och leveranskvalitet och genomförs för att kunna växa på ett långsiktigt och miljövänligt sätt.

– Vi är både stolta och glada över ISO certifieringen. Nortech Telecom är till sin natur ett miljöorienterat företag med en egen avdelning som enbart arbetar med rekonditionering och återanvändning av telekommunikationsutrustning, säger Simon Wallén VD på Nortech Telecom AB
Mikael Asp, Pressansvarig, Nortech Koncernen
Mobil: 070-482 8448