NDA sparar tiotusentals kronor per år med ny IP-telefoni från Mitel

Tack vare en gemensam telefonväxel så kan NDA koncernen ringa kostnadsfria internsamtal mellan sina olika lokalkontor i de olika länderna.

I dagarna avslutades installationen av den nya IP-telefonilösningen på NDA:s kontor i Sverige. Telefonilösningen omfattar företagets alla mobiler och fasta telefoner. NDA:s kontor i Tyskland installerade lösningen för ett år sedan och kontoret i England kommer att installera lösningen nästa år.

Med Mitel’s ip telefoni plattform kan man lätt kombinera helt mobila användare eller ha en kombination av mobila anknytningar och fasta telefoner, något NDA har tagit fasta på.
När alla tre länder är klara med sina installationer får företaget en gemensam telefonväxel för hela koncernen, vilket medför att alla interna samtal mellan och inom respektive land blir kostnadsfria. Vidare kommer de anställda att kunna arbeta i gemensamma ”svarsgrupper” och kan då hjälpa och avlasta varandra genom att svara på inkommande samtal från olika köer.

NDA kommer även arbeta med Unified Communication klienter och får då på ett smidigt sätt en bra överblick över alla kollegor i koncernen. Detta möjliggör också online chatt samt att de anställda enkelt kan dela på olika dokument. NDA koncernen räknar med att kunna spara cirka 30 tusen kronor per år med den nya IP-lösningen från Mitel.

NDA koncernen är ett konsultbolag med säte i Sverige, Tyskland och England som tillhandahåller kompetens och experthjälp gällande handläggning och utredning av registeransökningar för nya läkemedel, registrering och underhåll av etablerade läkemedel samt utredningsarbete. Mer information finns på www.ndareg.com.

Alexander Tennström, Pressansvarig, Nortech Koncernen
Tel: 08-501 690 31 Mobil: 070 445 28 40