Nortech Security – Ett nytt affärsområde inom Nortech Telecom

kameraövervakningNortech Telecom fokuserar på olika lösningar med kameraövervakning till alla typer av företag.

Kameraövervakning är en snabbt växande marknad som ökar med cirka 30 procent årligen bara i Sverige. Den snabba ökningen beror dels på fler applikationsmöjligheter men även en högre acceptans hos allmänheten för olika CCTV system spelar roll för tillväxten.

Nortech Security kommer främst att arbeta med produkter och hårdvara från Panasonic vilket stärker och utvidgar Nortechkoncernens tidigare långa och väl fungerande samarbete med dem.

– Kameraövervakning är ett högaktuellt område för Nortech Telecom och Panasonic är givetvis det naturliga valet för oss. Vi har redan ett mycket bra samarbete. Det är ett starkt och välkänt varumärke i branschen som står för hög teknisk kvalitet och kunnande – viktiga komponenter för att ge det nya affärsområdet en flygande start, säger Simon Wallén, VD på Nortech Telecom.

En enkät bland Nortechs nuvarande återförsäljare visar tydligt att intresset är stort för det nya affärsområdet. Över hälften av alla de tillfrågade handlarna ser en stor potential för Nortech Security och säger att majoriteten av deras nuvarande kunder redan tillhör den primära målgruppen för det nya affärsområdet. Mer info finns på http://www.nortechtelecom.se/pressmeddelanden/.

En ny webbplats är under uppbyggande som kommer innehålla information om produkter, paketeringar och information om kameraövervakning. Planerad lansering för den nya webbplatsen är 2-3 veckor.

Mikael Asp-Tjällden, Pressansvarig, Nortech Koncernen
Mobil: 070-482 8448