Nortech Telecom växer kraftigt och utökar sin säljorganisation

Gunnar Ekdahl har anställts som ny Key Account Manager på Nortech Telecom som i och med detta välbehövligt tillskott till säljavdelningen. Gunnar har tidigare arbetat på Licencia Telecom där han var återförsäljaransvarig för Licensias ip-telefoni partners. Dessförinnan arbetade Gunnar på Tech Data och Azlan med telefoniplattformar och applikationer från Cisco, 3Com och Alcatel.

När Gunnar börjar hos Nortech Telecom så blir hans främsta uppgift att arbeta vidare med företagets befintliga återförsäljare. Utöver detta kommer Gunnar även att arbeta med att rekrytera nya partners till Nortech Telecom. Nortech har i sin produktportfölj starka varumärken såsom den kanadensiska IP telefoni leverantören Mitel, Panasonics ipbaserade produkter för företagskommunikation samt tillbehör såsom Jabra headsets som är ett varumärke från GN Netcom. Gunnar tillträder sin tjänst den 25e februari 2011.
– Vi är mycket glada över att kunna knyta Gunnar till vår säljorganisation och sätter stort värde på hans genuina branscherfarenhet. Med hjälp av Gunnar kommer vi kunna fortsätta växa och samtidigt hålla en hög servicegrad gentemot våra partners, något som alltid har varit vårt signum, säger Fredrik Thörnberg, försäljningschef på Nortech Telecom.
För ytterligare information, vänligen kontakta:

Fredrik Thörnberg
Försäljningschef, Nortech Telecom
08 – 501 690 37 eller fredrik.thornberg@nortech.se

Mer om Nortech:
Sedan starten 2001 har Nortech haft en stark tillväxt och under de senaste 10 åren har företaget mer än tiodubblat sin omsättning med bibehållen lönsamhet. Nortech Telecom AB har blivit utsett till Gasellföretag av Dagens Industri åren 2006, 2007 och 2008.
Nortech Telecom är det största företaget i Nortech koncernen där även Nortech Networks (datadriftcentral och webbhotell) och CC Rental (korttidsuthyrning av datorer, plasma TV, projektorer) ingår.

Nortech Telecom är ett modernt telecombolag som säljer och marknadsför tjänstebaserade kompletta företagslösningar inom telefoni och data. Företaget arbetar inom tre fokusområden:

Agenturer. Nortech är Nordisk agent för Mitels plattform för IP kommunikation. Huvudagent för Panasonic telekomutrustning samt agenter för Jabra headset i Sverige.
Reservdelar. Försäljning av reservdelar till telekomutrustning såsom kretskort, telefoner, reservdelar och hela växelsystem.
Återtag. Nortech arbetar på uppdrag av finans- och försäkringsbolag med återtag av utrustning där kunden antingen uppgraderat sitt system eller där kunden av annan orsak har avslutat sitt kontrakt. Utrustningen källsorteras miljöriktigt eller återanvändes på andra marknader.